Dynamic: IT-tjenester
Dynamic er et IT-selskap med fokus på ledelse og anskaffelser. Rådgiverne har solid, fagforankret kompetanse og lang erfaring fra både offentlig, privat og frivillig sektor. Vårt mål er å gjøre komplekse og avanserte IT-systemer enkle å forstå og lette å utnytte.
Dynamic har tidligere jobbet med Afry, Entra, Simployer, Ungt Entreprenørskap, Vodafone, Norsk Toppfotball, Den Norske Turistforening og Western Bulk. I 2019 bistod Dynamic Melanor med å finne ny leverandør av sine IT-tjenester, og ledet og drev anskaffelsesprosessen - helt fra benchmarking av eksisterende leverandør til ferdig forhandlet avtale.
Kontaktpersoner for rammeavtalen med Melanor er partner i Dynamic, Lars Dahl Friestad og Atle Hunstad i Melanor.
60 min. vederlagsfri rådgivning
Som medlem i Melanor får du 60 minutter vederlagsfri rådgivning. Normalt forløp er som følger:
- Rett en henvendelse til Dynamic gjennom kontaktskjema for å gi en kort oppsummering av problemstillingen, kontaktinformasjon og forslag til tidspunkt for oppfølging via nettmøte.
- Dynamic inviterer og fasiliteter dette etter mottatt henvendelse, og vil enten rådgi direkte i nettmøtet, eller om nødvendig komme tilbake i etterkant pr. e-post.
- Om rådgivningen vil kreve arbeid utover de vederlagsfri 60 minuttene med rådgivning vil det presiseres, og vilkår for videre arbeid avtales.
Bruk denne linken for å komme i gang: dynamic.as/melanor. Den 60 minutter vederlagsfrie rådgivningen tilbys innenfor tjenestene nedenfor:
IT-LEDELSE
Dynamic kan være IT-sjef for bedrifter i en omstillingsfase, eller utgjøre permanent IT-ledelse. For en mindre IT-organisasjon er gjerne det å holde seg oppdatert vanskelig - eller blir en stor del av stillingen. Fordi vi er IT-ledelse for flere selskaper, kan vi både gjenbruke løsninger og redusere kostnad forbundet med faglig oppdatering hos det enkelte selskap.
Som IT-ledelse kan vi tilby å:
- etablere IT-strategi eller revidere eksisterende opp mot selskapets strategi
- gjennomgå og optimalisere alle avtaler ift. kost og kvalitet
- vurdere konkurranseutsetting av tjenester
- etablere standardisering av basisplattform og utstyr
- strukturering av tjenestetilbud og godkjent applikasjonsliste.
PROSJEKTLEDELSE
Dynamics prosjektledere har lang erfaring i bransjen, ulike prosjektsertifiseringer som PMP og Scrum, og et bredt faglig grunnlag som prosjektgjennomføringen bygger på. Vi har ledet prosjekter innen anskaffelse, utvikling, implementering, plattformbytte og teknologivurdering. Vi er opptatt av ryddighet rundt prosjektene vi leder, og vil alltid starte prosessen med etablering av prosjektmandat som beskriver leveranser og mål for prosjektet.
Det inkluderer blant annet:
- En prosjektportal for kommunikasjon og styring
- Malverk for alle steg i prosjektgjennomføringen
- Verktøy for gjennomføring av spørreundersøkelser og analyser, prototyping mv.
RÅDGIVNINGSTJENESTER
Dynamic kan løse enkeltoppdrag uten å ta over funksjoner, og kan gi klare og uavhengige råd. Det er ikke alltid man har behov for IT-ledelse eller å gjennomføre et helt prosjekt. Av og til har man mindre, mer konkrete behov.
Eksempler på rådgivningstjenester:
- Gjennomføre for-analyser eller utarbeide prosjektforslag
- Utarbeidelse av IT-strategi
- Optimalisering av IT-utnyttelse i virksomheten
- Vurdering av outsourcing på tjenesteområder
- Gjennomgang av eksisterende IT-avtaler.
ANSKAFFELSER
Dynamic har gjennom mange år jobbet frem en helhetlig metode og verktøy for å gjennomføre anskaffelser. Vi kaller summen av dette for Dynamic Purchase. Vi kan lede og drive hele anskaffelsesprosessen, fra analyse og kravspesifisering, helt frem til en fremforhandlet avtale. Graden av involvering avklares i det enkelte tilfellet.
Våre kunder har erfart at de får:
- Økt kvalitet på valg/beslutninger i innkjøps-prosessen
- Bedre dokumentasjon av prosess og valg
- Ryddig og sporbar dialog med leverandørene
- Redusert ressursbruk
- Bedre beskrivelse av de funksjonelle behovene
- Bedre kommersielle betingelser
- Solide og balanserte avtaler
Vi kan lede og drive hele anskaffelsesprosessen, fra analyse og kravspesifisering, helt frem til en fremforhandlet avtale. Graden av involvering avklares i det enkelte tilfellet.
For mer info om Dynamic Purchase, se her.