Dynamic Purchase
Dynamic har gjennom mange år jobbet frem en helhetlig metode og verktøy for å gjennomføre anskaffelser. Vi kaller summen av dette for Dynamic Purchase. Våre kunder har erfart at de får:
Våre kunder har erfart at de får:
- Økt kvalitet på valg/beslutninger i innkjøps-prosessen
- Bedre dokumentasjon av prosess og valg
- Ryddig og sporbar dialog med leverandørene
- Redusert ressursbruk
- Bedre beskrivelse av de funksjonelle behovene
- Bedre kommersielle betingelser
- Solide og balanserte avtaler
Vi kan lede og drive hele anskaffelsesprosessen, fra analyse og kravspesifisering, helt frem til en fremforhandlet avtale. Graden av involvering avklares i det enkelte tilfellet.
Overordnet sett består Dynamic Purchase av følgende faser:

Dette får du
Med å bruke Dynamic Purchase får du blant annet:
- Tilgang til vårt webverktøy for å utarbeide kravspesifikasjoner. Du får en mal med krav tilpasset anskaffelsen, hvor alle deltakere kan foredle og legge til nye krav.
- Prosjekt- og dokumentmaler for hele anskaffelsen, eksempelvis utarbeidelse av forespørsler, både på norsk og engelsk.
- I forbindelse med forespørsel utarbeides en egen webside hvor all kommunikasjon med potensielle leverandører går.
- I evalueringsfasen får du en samlet oversikt over alle tilbud som gjør det enklere, raskere og mer oversiktlig å evaluere tilbudene.

Eksempler på anskaffelser
Dynamic Purchase kan benyttes til de fleste anskaffelser. Her er noen eksempler på anskaffelser vi har ledet:
- Outsourcing av IT-drift for Melanor
- CRM-løsning for En
- ERP-løsning for Simployer
- Webløsning for Ungt Entreprenørskap
- Applikasjonsutvikling for Norsk Fjellsportsforum
- Felles billettsystem for Norsk Toppfotball (Eliteserien og OBOS ligaen)
- Felles bookingsystem for DNT's hytter
- Frakthåndterings-system for Western Bulk